Przezaddmin54 / Bez kategorii / 0 komentarze/y

Jak prowadzić politykę cenową w e-commerce?

Każdy, kto prowadzi swój własny sklep internetowy, doskonale wie o tym, że jest to bardzo czasochłonna praca. Aby e-sklep mógł na siebie zarabiać, należy poświęcać mu każdego dnia mnóstwo czasu. Każdy początkujący przedsiębiorca powinien przeczytać ten artykuł. Zamieszczamy w nim szereg porad na temat tego, jak powinno się kształtować ceny w e-commerce. Zapraszamy serdeczne do wnikliwej lektury! 

Polityka cenowa w e-commerce – najważniejsze wskazówki, o których powinieneś pamiętać!

Sposób, w jakim prezentowane są ceny w sklepie internetowym, ma bardzo duże przełożenie na późniejsze zainteresowanie wszystkich potencjalnych klientów oferowanymi tam towarami. Należy oczywiście pamiętać o tym, że każda branża rządzi się swoimi prawami. Każdy przedsiębiorca musi dokładnie wyliczać ceny, dzięki którym jego działalność będzie mu się opłacała. Warto wiedzieć również o tym, że dla klientów niezwykle istotny jest także sposób, w którym prezentowane są ceny produktów. Często zdarza się, że to właśnie od tej kwestii zależy, czy dana osoba zdecyduje się na zerknięcie na dany produkt, czy też wręcz przeciwnie. Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, o których trzeba pamiętać projektując politykę cenową w e-commerce.

Nieparzyste cyfry – zwracaj na nie szczególną uwagę! 

Umysł ludzki podpowiada, że wszystkie cyfry parzyste to coś “okrągłego” oraz “dokładnego”. Wszystkie cyfry nieparzyste uważamy z kolei za toporne i bardziej skomplikowane. Dlatego też ustalanie cen zawierających wewnątrz cyfry nieparzyste (przede wszystkim po przecinku) może wzbudzać myśl, że takie ceny są przemyślane w lepszy sposób i “skądś” pochodzą. Chodzi o to, że osoba widząc taką cenę będzie uważała podświadomie ją za powstałą wskutek jakiś obliczeń i nie jest czymś “rzuconym na wiatr”.

Stwórz tak zwany USP 

Podstawową rzeczą, o której należy pamiętać, jest utworzenie USP, czyli z angielskiego Unique Selling Proposition. Jest to wartość dodana naszego e-sklepu, której klientom nie jest w stanie zaproponować żaden z naszych konkurentów. Jest to rzecz, która pozwoli nam się wyróżnić z tłumu. W każdej branży znalezienie takiej wartości jest niezwykle opłacalne. Dla wielu osób będzie to jeden z podstawowych sygnałów, by stwierdzić “a może wybiorę właśnie tę ofertę?”

Ważna rola cyfry 9 

Ceny w e-commerce należy określać pamiętając o jednej z najważniejszych zasad. Dotyczy ona wykorzystywania cyfry 9 jako bazy. Dla przykładu: cena 2999 zł będzie wyglądała znacznie lepiej niż 3000 zł. Wszystkie liczby czytamy od lewej, dlatego nasz umysł będzie myśleć że wydamy znacznie mniej niż w rzeczywistości.

Sprawdź https://dealavo.com/pl/2019/02/08/polityka-cenowa-w-e-commerce-czego-sie-spodziewac-w-2019-roku/