Przezaddmin54 / Biznes / 0 komentarze/y

Monitorowanie konkurencji

Konkurencja na rynku jest dzisiaj ogromna. Nie ma takiej branży, gdzie działałaby jedna firma czy jedno przedsiębiorstwo. Czasy na monopol już dawno minęły. Postęp sprawia, że ilość firm jest coraz większa i wiele z nich podejmuje się takich samych działań. Dlatego każda firma, której zależy na dobrej pozycji na rynku, zmuszona jest do działań, których celem jest monitorowanie konkurencji. Na czym to polega? Działania takie można określić jako uzyskiwanie informacji o tym, jaka ofertę mają firmy działające w tej samej branży. https://dealavo.com/pl/

Świadomość tego, co oferuje konkurencja, pozwala na dokonywanie korzystnych zmian we własnej ofercie. W wielu przypadkach monitorowanie konkurencji przyczynia się do rozbudowywania oferty. Jeśli konkurencja na tym polu oferuje więcej, to koniecznością jest dorównanie jej. Niekiedy monitorowanie konkurencji kończy się zmianami w cennikach.  Bo jeśli firmy konkurencyjne, podobne produkty czy usługi oferują taniej, to ceny mogą ulec obniżaniu. Czasem jest tak, że monitorowanie konkurencji prowadzi się po to, by sprawdzić zakres ich oferty, by tym samym swoją jeszcze lepiej urozmaicić. Konkurencja na rynku jest korzystna z punktu widzenia klienta. Brak monopolistów ogranicza wysokie stawki. Konkurencja przyczynia się też do tego, że ma się większy wybór. Konkurencja działa też na korzyść, jeśli chodzi o jakość usług czy produktów. Firmy za wszelką cenę starają się, by to ich oferta była tą najatrakcyjniejszą, dlatego udoskonalają swoje produkty i poprawiają jakość usług.

Przezaddmin54 / Bez kategorii / 0 komentarze/y

Monitoring cen konkurencji

W branży e-commerce na sukces składa się kilka bardzo różnych czynników. Bardzo  istotnym z nich jest oczywiście stosowana przez dany sklep polityka cenowa. Stosując różnego rodzaju rabaty, promocje czy choćby wykorzystując mechanizm zakupów grupowych, jesteśmy w stanie bardzo często skutecznie przyciągnąć klientów do swojego sklepu. Zawsze trzeba mieć jednak świadomość tego, że dokładnie te same techniki mogą wykorzystywać również inne sklepy czy firmy które są naszymi bezpośrednimi rywalami w danej niszy.

Polityka cenowa a monitorowanie sklepów internetowych konkurencji.

Aby być w stanie ustalić ceny wszystkich sprzedawanych przez nas produktów na poziomie który z jednej strony generowałby nam odpowiedni poziom zysku a z drugiej wciąż było bardzo atrakcyjnym dla klientów,  musimy mieć nie bardzo dobrą orientację w cenach oferowanych przez inne sklepy sprzedające produkty z tej samej branży. Warto więc mnie zatrudnić w swoim sklepie osobę, do której obowiązków będzie należało monitoring cen konkurencji sprzedających podobne do naszych produkty lub zamówić odpowiednią usługę.

Dlaczego warto monitorować sklepy konkurencji?

Oczywiście samo monitorowanie sklepów internetowych mam jeszcze szereg innych zalet. Wiedząc, Że określony produkt lub grupa produktów jest oferowana przez konkurencyjny sklepy w niższej cenie możemy bardzo szybko zareagować  i zaimplementować w swoim sklepie porównywalną promocję – na przykład za pomocą jakich kodów rabatowych czy kuponów. Możemy wykorzystać taką sytuację do wypromowania swojego sklepu i swojego biznesu.

 

Przezaddmin54 / Bez kategorii / 0 komentarze/y

Monitoring cen sklepów internetowych

Współczesny handel kształtowany jest przede wszystkim przez  e-commerce. Warto zdawać sobie sprawę, że analiza odpowiednich informacji, a także szybki dostęp do nich, mają bardzo duży wpływ na przyszłość biznesy, przede wszystkim takiego, który dopiero jest w fazie rozwoju. Monitorowanie pozwoli na sprawne ułożenie właściwej strategii cenowej, co przyczyni się do zwiększenia efektywność biznesu.

Firma dzięki dostępnym informacjom będzie mogła bardzo szybko zareagować na zmiany cen rynkowych. Z kolei analiza cen konkurencji umożliwi na właściwe ustalenie własnej marży. Ponadto samo monitorowanie sklepów internetowych może przyczynić się do wymiernych korzyści.

Na czym dokładnie polega monitorowanie sklepów internetowych?

Monitorowanie sklepów internetowych, a także aplikacji on-line umożliwia na sprawdzenie, czy wszystko działa właściwie. Monitoring funkcjonalny pozwala automatycznie sprawdzić działania najbardziej zasadniczych funkcji danego serwisu. Należy wziąć pod uwagę takie czynniki jak: możliwość wyszukania danego produktu, możliwość wyszukania danego produktu czy możliwość wykonania transakcji. Wymienione testy powinno się prowadzić przez całą dobę w celu sprawdzenia płynności działania całości.

Co daje monitorowanie sklepów internetowych?

Za pomocą testów, które są prowadzone na stronach, a także aplikacjach możliwe jest sprawdzenie, czy nie ma zbyt dużych obciążeń serwisu w danych godzinach, które mogłyby wpłynąć na jego wolniejsze działanie. Można również ocenić funkcjonalność danego serwisu, a także przygotować scenariusz naprawy elementów, które szwankują.

Więcej informacji na https://dealavo.com/pl

Przezaddmin54 / Bez kategorii / 0 komentarze/y

Monitoring cen

Dlaczego monitorowanie konkurencji jest tak ważne?

Handel internetowy jest z roku na rok coraz popularniejszy. Duża konkurencja w branży powoduje, że nie brakuje przedsiębiorców, którzy zastanawiają się, co trzeba zrobić, aby skutecznie pokonać swoich rywali. Pomocne w tym jest na pewno monitorowanie konkurencji. Dlaczego jest to tak ważna czynność? O tym można dowiedzieć się czytając poniższy artykuł.

Analiza poczynań rywali z branży

Nie da się ukryć, że warto sprawdzać, co dzieje się u konkurencji. Dlaczego? Składa się na to kilka czynników. Dzięki temu można poznać między innymi mocne oraz słabe strony rywali z branży. Warto zwrócić uwagę na fakt, że to rozwiązanie, które pozwala dowiedzieć się, jak to wszystko wygląda u innych konkurentów na rynku. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że dzięki temu można zdobyć naprawdę bardzo wiele cennych informacji, które są do wykorzystania w praktyce. Statystyki pokazują, że coraz więcej osób korzysta z takiego właśnie rozwiązania.

Szansa na wyciągnięcie konstruktywnych wniosków

Odpowiednio przeprowadzone monitorowanie konkurencji to rozwiązanie, które pozwala wyciągnąć konstruktywna wnioski. Chyba każdy zgodzi się z tym aspektem. Nie da się ukryć, że dzięki temu dana firma może działać lepiej niż miało to miejsce we wcześniejszym okresie. To oczywiście prowadzi do uzyskiwania większych zysków z tytułu prowadzonej działalności. W dzisiejszych czasach nie można przyjąć zasady, że poczynania rywali kompletnie nas nie interesują. Trzeba wiedzieć, za co cenią ich Klienci, a co nie wychodzi im do końca dobrze – żeby po prostu nie powielać ich błędów. Bardzo ważne jest to, aby między innymi sprawdzać pozycje w wyszukiwarkach, oferowane ceny czy opinie Klientów na temat konkretnego przedsiębiorstwa. To skarbnica wiedzy, która może naprawdę bardzo przydać się w wielu sytuacjach. Nic więc dziwnego, że ludzie chętnie korzystają z dostępnych narzędzi, które ułatwiają im analizowanie poczynań konkurencji. Ma to bowiem rozmaite zalety.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/

Przezaddmin54 / Bez kategorii / 0 komentarze/y

Monitoring cen – różne metody

Monitorować ceny na rynku można na wiele sposobów. Każda osoba musi podjąć więc decyzję na temat tego, z jakiej metody będzie w danym momencie korzystała. Oczywiście jest to bardzo trudne, jednak dzięki odpowiedniemu monitoringowi cen można odnieść duży sukces na rynku i postarać się o przyciągnięcie nowych klientów w zastraszająco szybkim tempie. Ciekawą metodą jest badanie PSM, czyli badanie elastyczności cenowej danych produktów. Można na tej podstawie ustalić odpowiednią cenę za dane produkty względem potrzeb klientów.

Z czego jeszcze korzystać?

Monitoring cen powinien być oparty również na metodzie DPA. Jest to badanie, które ma na celu dać zainteresowanym odpowiedź jaka jest krytyczna cena za produkt akceptowana przez społeczeństwo. Wniosek jest z tego taki, że jeśli podwyższy się cenę ponad taką granicę, wtedy też można spodziewać się tego, iż klienci nie będą korzystać z danych produktów i przerzucą się na produkty innych firm. Warto więc mieć to na uwadze i regularnie przeprowadzać takie badania.

Metoda BPTO

Ciekawym rozwiązaniem na rynku jest także nowoczesna metoda BPTO. Polega ona na proponowaniu klientom różnych wariantów cenowych za ten sam produkt, wtedy też sprawdzane są ich reakcje, również pod kątem cen obowiązujących u konkurencji. Dzięki temu fachowcy będą w stanie wyciągnąć optymalne wnioski i na tej podstawie zdecydować się na ustalenie rzeczywistych cen za oferowane przez firmę w której pracują produkty.

Metody statystyczne

Bardzo popularne w dzisiejszych czasach jest korzystanie z różnego rodzaju metod statystycznych. Niosą one dla wielu firm dużo dobrego, więc nic dziwnego, że ludzie tak chętnie z nich korzystają, jeśli tylko mają taką możliwość. Ważną rolę odgrywają tutaj np. wskaźniki ważone, indeksy cen, itd. Widać wyraźnie, że trzeba się na tym naprawdę dobrze znać, aby taki monitoring został przeprowadzony od początku do końca w sposób poprawny. Wtedy też firmy będą mogły dotrzeć ze swoją ofertę do większej grupy osób i więcej na tym zarobić.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl

Przezaddmin54 / Bez kategorii / 0 komentarze/y

Każdy, kto prowadzi swój własny sklep internetowy, doskonale wie o tym, że jest to bardzo czasochłonna praca. Aby e-sklep mógł na siebie zarabiać, należy poświęcać mu każdego dnia mnóstwo czasu. Każdy początkujący przedsiębiorca powinien przeczytać ten artykuł. Zamieszczamy w nim szereg porad na temat tego, jak powinno się kształtować ceny w e-commerce. Zapraszamy serdeczne do wnikliwej lektury! 

Polityka cenowa w e-commerce – najważniejsze wskazówki, o których powinieneś pamiętać!

Sposób, w jakim prezentowane są ceny w sklepie internetowym, ma bardzo duże przełożenie na późniejsze zainteresowanie wszystkich potencjalnych klientów oferowanymi tam towarami. Należy oczywiście pamiętać o tym, że każda branża rządzi się swoimi prawami. Każdy przedsiębiorca musi dokładnie wyliczać ceny, dzięki którym jego działalność będzie mu się opłacała. Warto wiedzieć również o tym, że dla klientów niezwykle istotny jest także sposób, w którym prezentowane są ceny produktów. Często zdarza się, że to właśnie od tej kwestii zależy, czy dana osoba zdecyduje się na zerknięcie na dany produkt, czy też wręcz przeciwnie. Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, o których trzeba pamiętać projektując politykę cenową w e-commerce.

Nieparzyste cyfry – zwracaj na nie szczególną uwagę! 

Umysł ludzki podpowiada, że wszystkie cyfry parzyste to coś “okrągłego” oraz “dokładnego”. Wszystkie cyfry nieparzyste uważamy z kolei za toporne i bardziej skomplikowane. Dlatego też ustalanie cen zawierających wewnątrz cyfry nieparzyste (przede wszystkim po przecinku) może wzbudzać myśl, że takie ceny są przemyślane w lepszy sposób i “skądś” pochodzą. Chodzi o to, że osoba widząc taką cenę będzie uważała podświadomie ją za powstałą wskutek jakiś obliczeń i nie jest czymś “rzuconym na wiatr”.

Stwórz tak zwany USP 

Podstawową rzeczą, o której należy pamiętać, jest utworzenie USP, czyli z angielskiego Unique Selling Proposition. Jest to wartość dodana naszego e-sklepu, której klientom nie jest w stanie zaproponować żaden z naszych konkurentów. Jest to rzecz, która pozwoli nam się wyróżnić z tłumu. W każdej branży znalezienie takiej wartości jest niezwykle opłacalne. Dla wielu osób będzie to jeden z podstawowych sygnałów, by stwierdzić “a może wybiorę właśnie tę ofertę?”

Ważna rola cyfry 9 

Ceny w e-commerce należy określać pamiętając o jednej z najważniejszych zasad. Dotyczy ona wykorzystywania cyfry 9 jako bazy. Dla przykładu: cena 2999 zł będzie wyglądała znacznie lepiej niż 3000 zł. Wszystkie liczby czytamy od lewej, dlatego nasz umysł będzie myśleć że wydamy znacznie mniej niż w rzeczywistości.

Sprawdź https://dealavo.com/pl/2019/02/08/polityka-cenowa-w-e-commerce-czego-sie-spodziewac-w-2019-roku/

Przezaddmin54 / Bez kategorii / 0 komentarze/y

Co jest w stu procentach pewne?

Na pewno słyszeliśmy już o branży e-commerce jak i także o specjalnych dniach. Chodzi o najważniejsze dni sprzedażowe w roku. W świecie internetowym na sto procent możemy być pewnie, że przez najważniejsze dni sprzedażowe w roku możemy liczyć na wzrost sprzedaży. Jakie to są na przykład dni? Na przykład takim dniem jest Black Friday. Dlaczego konsumencie w ten sposób się zachowują? O to chodzi, że kupujący poszukują bardzo intensywnie najlepszych okazji do wydania pieniędzy, które wcześniej ciężko zarobili.

Zachowania klientów, które są pewne

Dla marek, sprzedawców czy też dla producentów na pewno najważniejszy jest ten cel. O co dokładnie chodzi? Chodzi o to, aby się dowiedzieć możliwie jak najwięcej o zachowaniu swoich klientów potencjalnych właśnie w tych dniach. Na pewno musimy mieć świadomość dokładnie kiedy nasi klienci są w sieci najbardziej aktywni. Dobrze też jest wiedzieć na co konkretnie wydają najwięcej pieniędzy. Do tego powinniśmy także dokonać czegoś takiego jak segmentacja rynku. O co dokładnie chodzi? Chodzi o podział swoich klientów na poszczególne grupy docelowe. Musimy ze swoimi kampaniami marketingowymi trafić do konkretnej grupy. Będziemy wówczas mogli dopasować odpowiednio rabaty oraz promocje do konkretnych osób, a w zasadzie do konkretnych grup klientów. Nie jest to wcale trudne. Musimy jednak wszelkich analiz dokładnie dokonać. Nie może to być robione po przysłowiowych “łebkach”.

Sprawdź https://dealavo.com/pl/2019/04/15/najwazniejsze-dni-sprzedazowe-i-jak-je-wykorzystac/

Przezaddmin54 / Bez kategorii / 0 komentarze/y

Kupujemy coraz więcej, ale nikt z nas nie chce przepłacać. Aby kupić dużo i tanio, warto zwrócić uwagę na okazjonalne i cykliczne wyprzedaże. Jakie najważniejsze dni sprzedażowe w roku powinny wejść na stałe do naszego kalendarza?

Walentynki

W Dzień Zakochanych okazujemy uczucia najbliższej osobie, wręczając jej romantyczny upominek. 14 luty wiąże się z licznymi przecenami, zarówno w sklepach stacjonarnych jak i internetowych. Wśród Polaków największą popularnością cieszą się prezenty w postaci biżuterii, maskotek oraz bielizny.

Dzień Kobiet, Dzień Mężczyzn

Co roku konsumenci mogą spodziewać się dużych przecen, związanych ze z przypadającym na 8 marca Świętem Kobiet. Coraz popularniejszy staje się też w Polsce Dzień Mężczyzn, który świętujemy 10 marca. Z tych okazji wyprzedaże organizują przede wszystkim sklepy oferujące biżuterię, perfumy czy galanterię, ale spore przeceny dotyczą też elektroniki.

Dzień Matki i Ojca

Większość Polaków wręcza prezenty rodzicom z okazji ich święta. W związku z tym sklepy przygotowują specjalne okazje na 26 maja oraz 23 czerwca. Najczęstsze prezenty dla rodziców to ubrania i sprzęt elektroniczny, dlatego te produkty przede wszystkim możemy znaleźć w promocyjnych cenach.

Boże Narodzenie i Wielkanoc

Przedświąteczne tygodnie to zdecydowanie najważniejsze dni sprzedażowe w roku. Aby w pełni skorzystać z zakupowego szaleństwa klientów, sprzedawcy prześcigają się w organizowaniu wyprzedaży i oferowaniu swoich produktów w promocyjnych cenach. Przed świętami możemy kupić w lepszej cenie właściwie wszystko- od zabawek, przez ubrania, na elektronice kończąc.

Black Friday

Ostatni piątek listopada, to na całym świecie zakupowe święto. Internet pęka od promocji, a sklepy często przez cały weekend zachęcają klientów do skorzystania z szalonych promocji. Nie ważne czego szukasz. W Czarny Piątek możesz dostać to w cenie niższej niż kiedykolwiek.


Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/2019/04/15/najwazniejsze-dni-sprzedazowe-i-jak-je-wykorzystac/

Przezaddmin54 / Bez kategorii / 0 komentarze/y

Narzędzie wręcz genialne

Monitor cen jest narzędziem, które powinno przekonać każdego z nas. W zasadzie śmiało można je nazwać systemem, który w sposób jakby samoczynny tworzy zestawienie sprzedażowe wszelakich naszych produktów. Zestawia nasze produkty z tymi, które znajdują się u naszej konkurencji. Zajęciem monitora cen jest także pobranie produktu z naszego sklepu bezpośrednio. Dzięki tego rodzaju poczynaniom są monitorowane sklepy internetowe. W zasadzie to system się opiera na bardzo ważnej zasadzie automatyki. To nikt inny jak właśnie my możemy sobie siedzieć z założonymi rękami i nie robić zupełnie nic. Za wszystko są akurat odpowiedzialne boty.

Bezpośrednia analiza automatyczna

Analiza automatyczna jest stwierdzeniem bardzo skomplikowanym, ale wypada wiedzieć, że to właśnie na niej się opiera całościowo system. Chodzi o nic innego jak o to, że informacje są pobierane, a następnie są bardzo poważnie analizowane. Boty bez ludzkiego udziału monitorują całodobowo działania firm na przykład w jakże popularnych porównywarkach. Kolejny krok to zmiana ceny. Nie jest to jednak dowolna zmiana, a zmiana o wszelkie dane aktualne. Zdefiniować możemy sobie śmiało także wszelki alerty, które będziemy otrzymywać. Mogą to być alerty SMS, a również mailowe. O nic innego chodzi jak o powiadomienia o konkurencyjnych działaniach firm oraz o wahania cen przy konkretnym już produkcie. System ten działa wręcz błyskawicznie i jest to jego kolejna zaleta.

Modyfikacja automatyczna cen

Monitor cen jak już sobie powiedzieliśmy modyfikuje cenę. Każdemu zależy na tym, aby zajmować pierwsze miejsce w cenowych porównywarkach. Monitor znacznie może obniżyć ceną, ale co jest bardzo ciekawe może ją także ponieść. Wszystko zależy dokładnie od sytuacji na rynku i także od tego co na rynku się dzieje. Narzędzie to zależne jest od tak zwanych cenowych scenariuszy. Jak wiemy scenariusze jak w filmie mogą być bardzo, ale to bardzo różne.Branża e-commerce jest branżą bardzo rozwijającą się. Doskonale o tym wiemy. Nawet osoby to zauważają, które nie mają do końca wiedzy na ten temat. Jednak jest to także branża, którą się wiele osób interesuje. Niewątpliwie jest to branża bardzo rozwijająca się. Ta branża chyba nigdy nie stoi w miejsce. Zatem ręczne prowadzenie promocji sklepu internetowego i produktów w nim się znajdujących jest chyba już przeżytkiem. Stawiajmy na nowoczesne narzędzia, którym niewątpliwie  jest właśnie nasz tytułowy monitor cen.


Źródło informacji: https://dealavo.com/pl

Przezaddmin54 / Bez kategorii / 0 komentarze/y

Monitor cen – definicja pojęcia

Wraz z pojawieniem się w Polsce internetu rozwinął się również bardzo mocno rynek e-commerce. Sklepy internetowe na przestrzeni ostatnich lat wzmocniły swoją pozycję. W naszym kraju zauważalny jest trend polegający na odchodzeniu od zakupów w sklepach stacjonarnych na rzecz sklepów internetowych. Nie ma się co dziwić temu zjawisku – kupując przedmioty przez internet mamy gwarancję, iż będziemy mogli to uczynić przez 24 godziny na dobę, a także możemy zapłacić w wygodny sposób za pomocą przelewu internetowego.

Coraz większa liczba firm w branży e-commerce sprawia, iż dotarcie do klientów ze swoją ofertą jest coraz trudniejsze. Z tego względu każda firma z branży e-commerce, której zależy na osiąganiu bardzo wysokich przychodów, musi inwestować w innowacyjne rozwiązania, dzięki którym będzie mogła efektownie przyciągać do siebie klientów. Jednym z dostępnych rozwiązań, które z powodzeniem stosuje u siebie duża ilość przedsiębiorstw, jest monitor cen. W poniższym artykule omawiamy monitor cen w sposób bardzo dokładny. Zapraszamy serdecznie do wnikliwej lektury!

Monitor cen – innowacyjne narzędzie przydatne każdemu przedsiębiorcy

W dzisiejszych czasach monitor cen konkurencji to w branży e-commerce standard. Jak wskazują eksperci, każde przedsiębiorstwo, które zdecyduje się na zastosowanie tego innowacyjnego narzędzia, uzyskuje gwarancję, iż jego zyski znacząco wzrosną. Stałe reagowanie na zmiany cen u konkurencji daje naprawdę bardzo dobre efekty. Na monitor cen konkurencji decydują się najczęściej średnie oraz duże sklepy internetowe, które posiadają pokaźne grupy klientów. Monitoring cen jest również coraz popularniejszy wśród producentów i marek, którzy chcą na bieżąco kontrolować kształtowanie się cen w innych e-sklepach, do których sprzedają swój asortyment.

Gdzie monitoring cen jest najpopularniejszy? Sprawdziliśmy!

Wszystkie przedsiębiorstwa, którym marzy się przodowanie w swojej branży, muszą wiedzieć o tym, iż uczynienie tego bez stałego monitorowania cen konkurencji będzie bardzo trudne. Należy bowiem na bieżąco monitorować oraz reagować na zmiany cen u konkurencyjnych sklepów. Trend inwestowania w monitoring cen zauważalny jest przede wszystkim w branżach takich jak drogerie, wyposażenie wnętrz, apteki internetowe, zabawki czy elektronika.

Monitoring cen dla sklepów internetowych – hit czy kit?

Monitoring cen dla sklepów internetowych to doskonałe rozwiązanie, dzięki któremu można w bardzo szybki sposób reagować na wahania cen u konkurencji. Dzięki niemu można w łatwy sposób pomnażać swoje zyski.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl